##common.pageHeaderLogo.altText##
Tạp chí Vật liệu & Xây dựng - Bộ Xây dựng

ISSN:

Website: www.jomc.vn

Khai thác yếu tố hình học không gian trong kiến trúc công trình

Tuyen Vu Huu , Anh Do Viet

Abstract

The article studies some content of geometric knowledge applied in construction architecture, which support teachers and students in teaching and studying subject of geometry, in order to bring into play the highest practical applicablity of the subject, meet the requirements of reality for graduated students. Thereby, it can contribute to the development of students' thought in creation of construction architecture.

References

  1. . Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Chương trình giáo dục phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.
  2. . Battista, M. T. (2001). A research – based perspective on teaching school geometry. In J. Brophy (Ed.). Subjec t– specific instructional methods and activities, advances in research onteaching, vol. 8.
  3. . Ministry of Education Singapore (2007), Secondary Mathematics Syllabuses, Singapore.
  4. . National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston: VA.
  5. . Zemelman, S., Daniels, H. & Hyde, A. (1998).Best practice: New standards for teaching and learning in America’s schools (2nd ed.). Portsmouth, NH: Heineman.
  6. . Đoàn như Kim: Một số khái niệm về hình học trong kiến trúc, NXB xây dựng, 2005
  7. . Feray MADEN, Koray KORKMAZ: Geometric and Kinematic Analysis of Deployable Doubly Ruled Hyperboloids, 2017
  8. . Alan Blanc, Michael McEvoy, Roger Plank: Architecture and Construction in Steel, 1993
  9. . Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Sách giáo khoa Hình học 12 nâng cao, NXB Giáo dục, Hà Nội.
  10. Nguồn internet:
  11. https://www.wikipedia.org
  12. http://www.cativecephe.com
  13. https://www. architectmagazine.com